La CUP de Girona insta al Govern de la Generalitat a no aplicar l'augment de tres hores de castellà

La CUP de Girona insta al govern de la Generalitat a negar-se a aplicar l'augment de tres hores de castellà i a vetllar perquè el català sigui la llengua d'ús i vehicular en l'ensenyament. En defini tiva, a mantenir un sistema d'immersió lingüística que garanteixi la competència lingüística. Entenem que la situació del català al conjunt dels Països Catalans ha experimentat una important reculada.  Segons alguns informes, a Catalunya les competències lingüístiques  dels alumnes d'entre 10 i 14 anys són superiors en castellà que no pas en català.

El sistema d'immersió lingüística és l'únic que pot garantir una presència raonable del català en els centres educatius i que pot assegurar el coneixement del català entre els alumnes. La immersió és especialment important per l'aprenentatge de la llengua dels infants nouvinguts.

La CUP de Girona vol mostrar la seva preocupació per l'anunci del govern espanyol de tirar endavant el decret que forçarà les escoles catalanes a implementar una tercera hora de castellà. Aquesta és una nova agressió a la llengua catalana per part del govern d'Espanya. Lamentem la submissió del govern d'Entesa i especialment el paper d'ERC. A Girona, el grup municipal d'ERC s'ha negat a votar una moció contra el decret.

Des de la CUP de Girona fem una crida al conjunt d'entitats i col·lectius que treballen per la llengua i per la cultura. També observem amb esperança les crítiques que han aparegut entre la comunitat educativa i que han demanat mobilitzar-se en la defensa del català.

En aquest sentit la CUP de Girona no descarta participar en una propera convocatòria davant del consistori municipal en acte de protesta.