La CUP debat públicament la seva posició sobre el pressupost municipal

La formació, que farà públic demà al matí el seu posicionament final, defensa l'actitud 'honesta, transparent i responsable' mantinguda en tot el procés

Una setantena de persones van participar, ahir, en l'assemblea oberta de la CUP convocada a l'auditori Josep Irla de Girona per debatre el posicionament de la CUP en l'aprovació final del pressupost municipal. L'acte va començar amb una primera part informativa, en què diferents representants de la formació van exposar les principals xifres del pressupost i l'estat de les negociacions. Posteriorment, va obrir-se un torn obert de paraules, que va girar al voltant de la posició que ha de prendre la CUP en el ple de l'11 de març, en què el document se sotmetrà a la votació definitiva.

En la majoria d'intervencions es van destacar les diferències manifestes entre els models de ciutat de CiU i la CUP, i les grans mancances en qüestions socials del pressupost que es sotmetrà a votació. També es va remarcar la poca confiança política que genera CiU entre les files de la CUP i l'existència de partides inacceptables en els comptes proposats, com ara el nivell de retribució de regidors i càrrecs de confiança, o la desproporció de les partides destinades a convenis privats i promoció turística. Els representants de la formació van comprometre's a tenir en compte les diferents aportacions sorgides durant la sessió de cares a la decisió final, que serà anunciada demà al matí en una roda de premsa.

Més enllà del posicionament que prengui finalment el grup municipal de la CUP, l'assemblea va fer una valoració positiva del procés de negociació duta a terme per la formació, que ha servit per posar damunt la taula debats i maneres de fer fins ara inexistents en la política gironina. En aquest sentit, la CUP va defensar la seva actitud “honesta, transparent i responsable” des que van començar les negociacions, i va recordar que des del primer moment van deixar clara “la manera de treballar de la CUP, i la dificultat d’arribar a un acord, especialment per les diferències en el model de ciutat i la forma de gestió”.

Finalment, la CUP va demanar públicament que es respectin els ritmes de la formació a l’hora de debatre la seva posició en l’aprovació definitiva del pressupost, i ha deplorat les pressions que està rebent des de diferents àmbits per condicionar la seva decisió. La formació va recordar que és l’equip de govern qui té la responsabilitat d’aprovar el pressupost, i que la composició del ple admet diferents combinacions que poden permetre que els comptes municipals tirin endavant.