La CUP demana al ple que reprovi les declaracions d’Alcalà sobre la mendicitat i que s’aturin les sancions a pidolaires

En una moció que es debatrà en la sessió del proper dilluns 8 de setembre, la CUP torna a reclamar que es revisi l’ordenança de civilitat per evitar l’estigmatització i la penalització dels col·lectius en situació d’alta vulnerabilitat i pobresa

El ple municipal del proper dilluns 8 de setembre a Girona debatrà una moció de la CUP sobre la mendicitat a la ciutat (llegiu-la). El grup municipal ha presentat aquesta proposta arran d’unes declaracions del regidor de seguretat i via pública Joan Alcalà (CiU), que al mes d’agost va recomanar als ciutadans de Girona que no donessin diners a pidolaires. Alcalà també va informar que aquest any la policia municipal ja ha imposat 62 sancions a persones que practiquen la mendicitat, en aplicació de l’ordenança de civilitat de la ciutat aprovada per CiU i PP, i vigent des de la tardor del 2012.

La moció presentada per la CUP proposa que el ple “reprovi” les declaracions d’Alcalà, perquè consideren que “fomenten la insolidaritat entre persones i estigmatitzen els col·lectius més vulnerables de la societat gironina”. Al text també es demana que tant el mateix Alcalà com el regidor de serveis socials Eduard Berloso facin una rectificació pública, i també que s’aturin de manera immediata les sancions a pidolaires que està imposant la policia municipal.

Finalment, en el tercer punt de la moció la CUP torna a reclamar una revisió general de l’Ordenança Municipal de Civilitat de Girona per tal de modificar qualsevol plantejament o article del text que pugui accentuar l’estigmatització i la  penalització de persones en situació d’alta vulnerabilitat i pobresa, atenent la instància formulada  en el punt 3.g de la resolució 577/X del Parlament de Catalunya. La formació ja va demanar aquesta revisió al ple del mes d’abril, però els vots contraris de CiU i PP van impedir-ne l’aprovació.

Moció contra la privatització del cànon de l’aigua

D’altra banda, la CUP també ha registrat una moció contra la privatització del cànon de l’aigua a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (llegiu-la), que la plataforma Aigua és Vida està promovent als municipis catalans. En la proposta es demana la derogació d’un decret llei del govern català que obre les portes a la privatització d’aquest cànon, i posa en risc el futur de l’Agència Catalana de l’Aigua. Tot i no afectar directament el municipi de Girona, Aigua és Vida sosté que l’aplicació del decret llei tindrà afectacions negatives per al conjunt de Catalunya.