La CUP demana que es restitueixin les cartelleres informatives retirades dels carrers de Girona

L’equip de govern va fer retirar més de 40 plafons fa quasi dues setmanes, i les entitats temen que es tracti d’una mesura definitiva. La CUP demana que es tornin a col·locar immediatament, perquè les considera una eina imprescindible per a l’expressió ciutadana i la difusió de les activitats a la ciutat

La CUP ha denunciat la desaparició d’un mínim de 40 cartelleres informatives dels carrers de Girona. La formació considera que es tracta d’un eina imprescindible per a l’expressió ciutadana i la difusió de les activitats que es fan a la ciutat, per la qual cosa ha demanat que es restitueixin de forma immediata els plafons retirats de la via pública.

L’explicació de l’equip de govern és que va fer-les retirar temporalment per netejar-les, però han passat gairebé dues setmanes i de moment no s’han tornat a col·locar als seus emplaçaments habituals. Diverses entitats ciutadanes han fet arribar a la CUP la seva queixa per la retirada de les cartelleres, i la seva temença que es tracti d’una mesura definitiva.

Segons la CUP, l’eliminació de la majoria de cartelleres informatives dels carrers de Girona “pot esdevenir una important limitació de la llibertat d’expressió i el dret a la informació ciutadana, i no fa més que posar pals a les rodes a les entitats gironines en la seva activitat diària”. D’altra banda, la formació ha recordat que els plafons també són una important forma de difusió de la programació cultural del mateix Ajuntament.

Una problemàtica històrica

La manca d’espais perquè les entitats facin difusió de les seves activitats és una problemàtica històrica a la ciutat, i fa molts anys que diverses entitats, entre les quals la CUP, demanen la instal·lació de més cartelleres informatives. Precisament, fruit de la pressió d’aquestes associacions l’anterior equip de govern es va comprometre, com a solució provisional, a mantenir els plafons de propaganda electoral fora dels períodes electorals, una mesura que s’ha mantingut fins l’actualitat.