La CUP demana una revisió a fons del Pla de Polítiques de Dones de l’Ajuntament de Girona

La formació reclama valentia i compromís al consistori perquè el document esdevingui una eina efectiva per lluita contra les discriminacions i les desigualtats de gènere

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona considera indispensable que el Pla de Polítiques de Dones que va aprovar l’equip de govern fa uns mesos es revisi a fons. Així, després que la CUP ho sol·licités, el regidor de Serveis a les Persones Eduard Berloso ha accedit a incloure un punt sobre aquesta qüestió a l’ordre del dia del ple municipal de dilluns que ve, per tal que tant la CUP com la resta de grups puguin expressar el seu parer al voltant del document.

La CUP s’ha mostrat crítica amb l’equip de govern tant per les formes utilitzades en l’elaboració com pel contingut del document. Així, la CUP ha recriminat que l’equip de govern aprovés el pla a través de la Junta de Govern Local el passat mes de novembre sense que el document passés pel ple municipal, i ha assegurat que no se’n va informar convenientment els grups municipals. La CUP havia participat en l’elaboració del pla inicialment, participant en la diagnosi i aportant-hi propostes.

En aquest sentit, la formació també ha lamentat que no s’hagin tingut prou en compte les associacions i col·lectius que formen part de la Comissió Ciutat i Igualtat en tot el procés. Així, la regidora de la CUP Anna Pujolàs ha denunciat que el pla es va aprovar “gairebé d’amagat”, i ha lamentat que el document no hagi gaudit de la repercussió pública que es mereix. Pujolàs també considera que “s’està menystenint la importància política i estratègica que hauria de tenir aquest pla per l’Ajuntament de Girona”.

Pel que fa als continguts, la CUP ha qualificat el pla de “poc ambiciós” i “superficial”, i ha criticat l’absència d’elements bàsics com una calendarització de les actuacions, una previsió pressupostària o indicadors objectius que permetin avaluar el compliment dels objectius del pla. Així, Pujolàs ha lamentat “l’absència d’un plantejament realment estratègic i transversal que permeti lluitar de manera efectiva contra les discriminacions i les desigualtats de gènere”.

Per tot això la CUP proposa que s’obri un procés per fer una revisió a fons del document, amb la participació dels grups municipals i la Comissió Ciutat i Igualtat. “Demanem valentia i compromís a l’Ajuntament de Girona perquè aquest no esdevingui una declaració d’intencions, sinó una eina útil en favor de la igualtat de gènere”, ha declarat Pujolàs.