La CUP destinarà un assessor municipal de Girona a tasques socials

El grup municipal contractarà el segon assessor que tenia vacant perquè realitzi tasques d’assessorament i suport als moviments populars i impulsi projectes d’economia social

El grup municipal de la CUP ha fet pública, avui, la decisió de contractar un nou assessor municipal perquè es dediqui a fer tasques de suport i assessorament a diferents moviments populars de la ciutat i el desenvolupament de projectes socials. Així, la formació ha decidit destinar alguns dels recursos que li corresponen com a grup municipal a usos comunitaris, amb l’objectiu que reverteixin positivament en la ciutat. La CUP ja va debatre aquesta proposta el juny a la darrera Assemblea d’Unitat Popular, la trobada oberta que anualment celebra la formació per tal de donar compte de la seva activitat a la ciutat i planificar les principals línies d’acció.

Els grups municipals de l’Ajuntament de Girona disposen de diversos recursos per a desenvolupar la seva activitat institucional, un dels quals és el dret de contractar dos assessors (tres, en alguns casos). En el moment d’entrar a l’Ajuntament, el 2011, la CUP va renunciar a alguns d’aquests recursos perquè va considerar que comportaven una despesa excessiva, i va decidir fer ús de només un d’aquests assessors, amb el compromís de treballar perquè diners estalviats revertissin d’alguna manera en la ciutat.

Així, en les dues darreres negociacions del pressupost municipal la CUP va demanar a l’equip de govern que rebaixés la partida destinada als assessors, i destinar a canvi més recursos a polítiques socials. Segons ha explicat la candidatura, CiU no ha volgut atendre la petició, de manera que “passen els mesos i els diners que s’estalvien continuen engreixant les partides de l’àrea d’alcaldia”. És per això que, veient aquesta situació, fa uns mesos la formació va decidir replantejar la mesura i apostar “per donar directament una utilitat comunitària a aquesta plaça contractant una persona per a tasques socials”, en un moment en què la situació socio-econòmica de la ciutat ha empitjorat notablement.

Així doncs el nou assessor, que començarà a treballar durant els propers dies, tindrà com a funció principal donar suport i assessorament als moviments populars i socials de la ciutat. Segons ha explicat la CUP, algunes de les primeres tasques que desenvoluparà el nou assessor consistiran en l’impuls de projectes comunitaris com ara la implantació a Girona de la cooperativa de finances ètiques Fiare, la creació d’una Xarxa d’Economia Solidària gironina o la dinamització de la Xarxa pels Drets Socials.

La CUP considera imprescindible que en un moment com l’actual “els agents polítics i socials més sensibles i compromesos de Girona destinin els recursos que tenen a l’abast per tal d’enfortir i consolidar aquelles iniciatives i experiències encaminades a un canvi social i econòmic a la ciutat i el país, des de camps com l’economia social i solidària, el suport mutu o les reivindicacions en favor dels drets socials”.