La CUP exposa les seves línies vermelles de cares a l’aprovació del pressupost 2013

La formació reclamarà mecanismes de participació, un rebaixa de les despeses que considera “supèrflues o prescindibles” i un augment marcat de les partides socials

La CUP ha fet arribar avui a l’equip de govern de l’Ajuntament de Girona un document en què exposa les línies vermelles traçades per la formació de cares a una possible negociació del pressupost municipal del 2013. La CUP s’ha mostrat oberta al diàleg, però ha deixat clar que serà exigent a l’hora de reclamar un pressupost que tingui en compte la situació d’emergència social que viu la ciutat. “Ens cal un pressupost auster en despeses supèrflues o prescindibles, però molt generós en les polítiques d’ocupació i mesures socials”, ha declarat el regidor portaveu Jordi Navarro.

Entre les condicions mínimes que posarà la CUP sobre la taula destaca el compromís de no fer cap retallada pressupostària en matèries socials i ambientals, la rebaixa de les retribucions dels càrrecs electes, grups municipals i càrrecs de confiança, una disminució dels convenis amb el sector privat en matèria de promoció turística, i un augment de les partides destinades a formació i ocupació i serveis socials, entre d’altres. D’altra banda, la CUP proposarà noves partides destinades, entre d’altres, a l’impuls d’un Pla de Municipalització de Serveis, la promoció del cooperativisme i l’economia social, la creació d’un menjador social, o a subvencionar projectes de Transition Network a la ciutat.

Una altra de les condicions que fixarà la CUP és l’habilitació de mecanismes de participació ciutadana i transparència, per tal de fer el procés d’aprovació dels pressupostos el màxim d’obert possible. En aquest sentit, la CUP ha proposat que es realitzin audiències públiques i sessions de treball als barris, i que l’equip de govern obri negociacions amb plataformes i entitats ciutadanes per tal d’implicar-les en el procés.