La CUP fa una crida a la mobilització durant la Diada de l'Onze de Setembre

La formació crida a participar en la Via Catalana, i reafirma la necessitat de convocar un referèndum d'autodeterminació el 2014

La CUP de Girona ha fet una darrera crida a la mobilització ciutadana en motiu de la Diada de l'Onze de Setembre. La formació ha recordat la important d'accentuar el pols de pressió popular al carrer, i ha reivindicat un cop més el paper inevitablement protagonista de la societat en el procés sobiranista inicial al Principat. D'altra banda, la CUP ha reafirmat la necessitat de convocar un referèndum d'autodeterminació durant el 2014, i ha fet una crida a la desobediènia civil i institucional per fer-ho possible.

Pel que fa als actes d'avui a la ciutat (cartell), la programació començarà amb la tradicional cantada dels Segadors a les 12h a la plaça del Vi, i continuarà amb la manifestació independentista, que per segon any consecutiu se celebrarà al migdia perquè no se solapi amb les mobilitzacions de l’ANC. Posteriorment tindrà un dinar popular també a la plaça del Vi, i després de la Via Catalana s’ha organitzat un concert davant de la plaça dels Jurats.

La CUP també ha fet una darrrera crida a participar a la Via Catalana que se celebrarà l’Onze de Setembre, ja sigui omplint els diferents trams del recorregut oficial, o sumant-se a la iniciativa 'Encerclem el Trueta', impulsada per la Xarxa pels Drets Socials de Girona, sota el lema “Per uns Països Catalans lliures i amb justícia social” (més informació). Els participants d'aquesta cadena computaran en el recompte oficial de l'ANC.