La CUP i IPS criden a concentrar-se contra la puja de la tarifa elèctrica davant la seu d'ENDESA a Girona

Ambdós grups denuncien els abusos dels oligopolis i apel·len a l’impuls d'un nou model elèctric que posi fi a l’actual sistema ineficient i al servei de les grans corporacions

Els grups de la CUP de Girona i Independents Per Salt (IPS) han organitzat per demà dijous a les 19h una concentració [cartell] davant la seu de la companyia ENDESA a Girona (c. Santa Eugènia 7) per rebutjar el nou increment de la tarifa elèctrica, que s'encarirà un 2,3% el 2014. Ambdues formacions han recordat que el preu de l’electricitat ha augmentat prop d’un 60% des que va començar la crisi el 2007, un fet que han qualificat com a “inacceptable”. Igualment, han denunciat la connivència entre les grans corporacions elèctriques i els successius governs, que col·loquen càrrecs quasi vitalicis als consells d'administració de les grans companyies energètiques.

Així, la CUP i IPS remarquen la necessitat de superar l'actual sistema basat en oligopolis heretats de la dictadura franquista i avançar cap a un nou model energètic basat en l'eficiència i la generació distribuïda, diversificada i neta d'energia. En aquest sentit considera que el camí emprès per la Plataforma No a la MAT, la cooperativa Som Energia i la Xarxa per la Sobirania Energètica, entre d’altres iniciatives, constitueix una oportunitat per superar el vell i obsolet model basat en grans companyies privades i alts directius multimilionaris, que privilegia els interessos d'uns pocs i condemna a les classe populars a l'ofec econòmic.

La CUP vol que es convoqui la taula sobre pobresa energètica

Davant la incertesa que crearà aquest nou augment i donada la situació d'emergència social que es viu a molts indrets i en concret a la nostra ciutat, la CUP ha reclamat una trobada urgent de la taula municipal sobre a pobresa energètica, i ha instat l'alcalde Puigdemont a presidir-la per tal de trobar mecanismes que permetin esmorteir els efectes perversos d'aquesta abusos de la patronal elèctrica.