La CUP promou l’espai ‘Capgirem Girona’ per definir un projecte de ciutat alternatiu

La formació vehicularà la preparació de les eleccions municipals a través d’aquesta nova eina, que té l’objectiu d’incloure el màxim de persones i col·lectius en la construcció d’un nou model de ciutat i de govern per Girona

Aquesta tarda s’ha presentat ‘Capgirem Girona’, un espai de treball promogut per la CUP obert a la participació de persones i col·lectius gironins, que té per objectiu “definir un projecte alternatiu per Girona, amb capacitat per plantejar un trencament amb l’statu quo i construir un model de ciutat i de govern realment democràtics, al servei de la majoria de les gironines i els gironins”. La proposta s’ha fet pública a través d’un manifest que es pot consultar al web capgiremgirona.cat, en què es fa una crida a implicar-se en aquest nou espai de treball.

La iniciativa de crear ‘Capgirem Girona’ sorgeix, entre d’altres, arran de l’assemblea oberta que la formació va convocar el passat 11 de juny (+ info), en què es va constatar la necessitat que la CUP iniciés un procés d'obertura per tal d'incorporar nous sectors de la ciutat al projecte, amb l'objectiu d'encarar de forma el màxim d'inclusiva i participativa possible alguns reptes de futur com ara les eleccions municipals del 2015. La proposta també veu d’experiències recents com la Trobada per la Unitat Popular que va celebrar-se el passat 31 de maig a Santa Eugènia.

Així doncs, davant de l’esgotament del model de ciutat i de govern de les darreres dècades i d’un escenari polític i social amb cada cop més potencialitats de canvi, la CUP considera necessari “avançar en la definició d’un projecte alternatiu per la ciutat mitjançant la implicació del màxim de sectors de la ciutat que comparteixin aquesta voluntat d’una transformació política i social profunda en clau democràtica per la ciutat i el país”.

La CUP ha anunciat que té intenció de vehicular la preparació de les eleccions municipals a través d’aquesta nova eina, tot i que ha destacat que aquest procés d’obertura i d’incorporació de nous sectors és una aposta a llarg termini, que pretén anar molt més enllà de l’àmbit electoral i de l’horitzó dels comicis locals del 2015.

Un cop presentat el manifest s’ha previst l’inici d’una ronda de contactes amb col·lectius gironins per tal d’exposar la proposta, i l’impuls de grups de treball sectorials i territorials per tal de començar a definir els eixos d’aquest nou projecte de ciutat. Igualment, de cares al 4 de setembre es convocarà una assemblea-presentació per explicar més concretament el projecte i començar-lo a definir, i també s'està preparant una Trobada per la Unitat Popular sobre el model de ciutat per l'11 d'octubre.