La CUP reclama el protagonisme de les entitats en el pacte gironí pel dret a decidir

La formació anuncia la intenció de formar part de la iniciativa, i demana a partits i representants polítics que no monopolitzin aquest futur espai

La CUP s'ha posicionat al voltant de la proposta d'impulsar un pacte gironí pel dret a decidir que ha anunciat aquest matí l'alcalde de Girona Carles Puigdemont. La formació, que fa algunes setmanes ja va traslladar a Puigdemont la idea de promoure un ens d'aquest tipus, ha valorat positivament que l'equip de govern s'hagi avingut a tirar endavant la iniciativa i ha anunciat la seva intenció d'adherir-s'hi. En aquest sentit, la CUP ha ressaltat 'la necessitat de l'autoorganització i la mobilització popular en el procés cap a la independència'.

D'altra banda, la formació ha remarcat la importància que sigui el teixit associatiu i la mateixa ciutadania qui lideri aquest espai des del primer moment, i ha reclamat als partits i representants polítics que vulguin participar-hi que es mantinguin en un segon pla, 'acompanyant el procés, però sense monopolitzar-lo'. Per això la CUP ha qüestionat la decisió unilateral de cedir a Joaquim Nadal la presència de l'ens abans que es creï, i ha lamentat que amb aquesta aposta s'hagi perdut l'oportunitat de reconèixer entitats i persones que fa anys que treballen a la ciutat per exercir el dret a decidir oferint-los aquest paper de dinamització.