La CUP reclama un pla d’inversió i una calendarització raonable per completar la xarxa pedalable de Girona

La formació valora positivament la proposta presentada per l’equip de govern a la taula de la mobilitat i celebra la incorporació de les aportacions d'entitats i grups municipals

La CUP s’ha posicionat al voltant de les propostes exposades la setmana passada per l’equip de govern en el marc de la taula de la mobilitat, referents al nou Pla de Mobilitat Urbana, que ja està arribant la fase final de redacció (vegeu-les). Així, la formació fa una valoració positiva de la proposta de completar la xarxa pedalable, que conté mesures com ara la creació de vuit nous carrils bici i l’adaptació de múltiples vies de la ciutat per tal que esdevinguin àrees pedalables. La CUP també ha celebrat que s’hagin incorporat a la proposta la majoria d’aportacions de les entitats i grups municipals.

Tot i això, la formació ha demanat que es concreti ‘un calendari d’execució raonable i un pla d’inversió ben definit’, per tal que el projecte ‘no quedi només en una declaració d’intencions i acabi tancat en un calaix’, com va passar en el cas de l’antic projecte de pla de mobilitat, que va quedar en fase de redacció i no va arribar-se a aprovar mai. La CUP també ha recalcat la necessitat de dotar el procés de la màxima transparència i informació ciutadana, per la qual cosa ha agraït a l’àrea de mobilitat que hagi atès la seva petició de penjar al web municipal tota la documentació presentada a la taula de la mobilitat, per tal que sigui accessible al conjunt de la població.

Paral·lelament la CUP ha reclamat que es tinguin en compte les actuals estacions de Girocleta i les futures a l’hora de definir la xarxa pedalable per tal de facilitar-ne l’accés i els itineraris segurs entre estacions. Una altra de les peticions de la formació és que es prioritzi la seguretat dels carrils i les àrees pedalables, per davant de criteris estètics o que afavoreixin els vehicles motoritzats.

Altres línies d'acció

A més d’aquestes demandes, la CUP ha fet arribar a l’equip de govern altres propostes com ara l’impuls d’acords amb les Escoles Verdes per aplicar plans pilot de mobilitat sostenible; la promoció del car-sharing, l'ús de la bicicleta i el transport públic als centres de treball i d’activitat més cèntrics de la ciutat. Una altra de les propostes de la formació serà la construcció d’un gran aparcament de bicicletes a l’àrea de l’estació de trens i autobusos.