La CUP reclama una audiència pública sobre el pressupost municipal

La formació també proposa crear un sistema públic d'indicadors que permeti fer el seguiment de tot el que ingressa i gasta l'Ajuntament a mesura que avança l'exercici

La CUP de Girona ha reclamat a l'equip de govern que convoqui una audiència pública per tal d'explicar a la ciutadania i entitats gironines el contingut del pressupost municipal i les ordenances fiscals aprovades recentment per part del consistori. L'any passat ja es va celebrar un acte d'aquestes característiques arran d'una moció de la CUP en aquest sentit, i és per això que la formació demana que l'Ajuntament instauri la convocatòria d'aquesta sessió com una pràctica habitual cada cop que s'aprovin els comptes municipals.

La formació també ha fet públiques altres propostes per garantir la transparència i la informació ciutadana en la gestió de la hisenda municipal, com ara l'establiment d'un sistema d'indicadors públic que es pugui consultar al web municipal, i que permeti fer un seguiment dels recursos que va recaptant l'Ajuntament a mesura que avança l'exercici, així com l'execució de les diferents partides del pressupost. La CUP també defensa la creació d'una comissió amb la participació dels diferents agents associatius i socials de la ciutat que reuneixi periòdicament, en què els responsables polítics i tècnics municipals expliquin l'evolució dels comptes municipals.

El portaveu de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Jordi Navarro, ha declarat que 'és imprescindible establir mesures que facilitin l'accés de la ciutadania i les entitats als comptes municipals', i que 'la transparència institucional en aquest àmbit és necessària per fer partícip i corresponsable la població en la gestió pública'. En aquest sentit, Navarro ha considerat un avenç la decisió d'aprovar un reglament per tal que algunes partides d'inversió als barris es decideixin de forma participativa, i ha encoratjat les associacions i el mateix Ajuntament a anar més enllà de cares a l'any que ve.