La CUP reclama una línia d'ajuts per a projectes de 'transition network'

La formació remarca que són les entitats o comunitats de veïns qui han d'impulsar i desenvolupar els projectes, que tindran el suport de l'Ajuntament gràcies a la moció aprovada dilluns al Ple

El ple de l'Ajuntament de Girona va aprovar dilluns una moció de la CUP perquè la ciutat s'impliqui en el moviment de les ciutats en transició ('transition towns' o 'transition network'). La CUP ha explicat que amb aquesta moció es fa palès el suport del consistori a aquest moviment, però ha remarcat que les iniciatives basades en aquesta filosofia han de ser de caràcter comunitari, és a dir sorgides des les entitats ciutadanes o grups de veïns i veïnes.

En aquest sentit, la CUP ha deixat clar que el que farà que Girona esdevingui una ciutat en transició no serà un acord de ple ni una etiqueta simbòlica, sinó l'impuls i desenvolupament de projectes i iniciatives locals encaminades a disminuir la dependència dels combustibles fòssils i prevenir els efectes del canvi climàtic, a través de múltiples àmbits com energia, educació, agricultura, economia i salut. Unes iniciatives, això sí, que a partir d'ara tindran el suport i la cobertura de l'Ajuntament, en virtut de la moció que es va aprovar ahir.

Per tot això, la CUP ha explicat que demanarà que es creï una partida al pressupost municipal del 2013 orientada a subvencionar projectes ciutadans emmarcats en aquest moviment. Així, la formació instarà l'equip de govern a obrir una línia d'ajuts en aquest sentit que serveixi per promoure el desenvolupament d'aquest tipus d'iniciatives, i ha animat les associacions i el teixit veïnal a implicar-s'hi.

Finalment, la CUP ha remarcat la importància que l'Ajuntament doni exemple de la sensibilitat en matèria energètica i ambiental i impulsi mesures per disminuir les emissions de CO2 i l'ús dels combustibles fòssils en les instal·lacions municipals i serveis públics. La formació ha reivindicat la Taula pel Canvi Climàtic com un bon espai per estudiar i planificar mesures en aquesta línia.