La CUP se solidaritza amb No a la MAT i referma la seva oposició al projecte d'interconnexió.

Considera un fet molt greu la retenció, identificació i posterior privació del dret a manifestar-se que han patit els membres del col·lectiu antilínia. Denuncia les arbitrarietats que els estats espanyol i francès cometen contra ciutadans catalans. Es posiciona novament en contra del projecte d'interconnexió elèctrica i anuncia noves mobilitzacions.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) vol mostrar la seva solidaritat envers els i les membres del col·lectiu No a la MAT, que s'han vist immersos en una operació repressiva per part de les autoritats policíaques franceses. En aquests moments d'incertesa, l'independentisme d'esquerres que representa la CUP dóna el seu suport explícit als moviments socials en defensa del territori.

Considera que l'episodi viscut pels activistes catalans, tant del nord com del sud, és una clara mostra que els estats espanyol i francès efectuen retallades de llibertats democràtiques i drets civils amb impunitat quan així ho consideren oportú. El seguiment, retenció - mètode policíac habitual que tanmateix no té empara en el dret processal penal -i identificació perpetrats pels cossos policiacs francesos evidencien que l'exercici de les llibertats democràtiques enfront l'Europa opulenta del capital és perseguit pels estats opressors espanyol i francès.

El fet que els i les activistes antilínia no hagin pogut exercir el legítim dret de manifestació cal que sigui denunciat com un episodi antidemocràtic i autoritari, fem una crida a la consciència democràtica de la ciutadania dels Països Catalans a actuar en conseqüència i exigir les explicacions pertinents.

Aquestes detencions demostren un cop més la poca preocupació dels poders polítics per tal d'escoltar l'opinió dels ciutadans i ciutadanes, la manca d'interés que tenen per generar un veritable debat públic transparent sobre la necessitat d'aquesta infraestructura i la intenció d'imposar-nos la MAT sense donar cap tipus de justificació trasparent

Finalment, la CUP referma el seu compromís actual amb la Plataforma No a la MAT i reitera la seva total oposició al projecte d'interconnexió elèctrica de 400 KV, alhora que s'afegeix i convida la ciutadania conscient a afegir-se a les campanyes de mobilització que engega la pròpia plataforma.