La CUP s’oposarà a qualsevol projecte per cobrir el riu Güell

La formació organitza una caminada comentada per l’entorn del riu el divendres 7 de març, amb l’objectiu de defensar l’espai i reivindicar-ne el valor ambiental i històric

La CUP s’ha posicionat al voltant de la polèmica que s’ha generat sobre un hipotètic projecte urbanístic per cobrir el riu Güell al tram que va des dels Maristes fins al Palau Firal. La formació s’ha manifestat totalment contrària a aquesta possibilitat, que apareix a l’estudi ‘Girona, quatre rius i una séquia’ que el govern municipal de CiU va fer públic fa uns mesos.

La CUP ha qualificat la iniciativa de “despropòsit”, i ha aprofitat per reclamar la necessitat d’impulsar un pla integral per a la gestió i recuperació del sistema fluvial gironí, i que serveixi per apropar la ciutadania a aquesta realitat i potenciar-ne els valors educatius, ambientals i també turístics”.

En aquest sentit, la CUP ha organitzat pel divendres 7 de març una caminada per l’entorn del Güell, amb l’objectiu de defensar l’espai i reivindicar-ne el valor ambiental i històric. L’acte començarà a les 18h des de l’estació de Girocleta del Pont del Dimoni i resseguirà el riu fins a la seva desembocadura. Els encarregats de guiar la visita seran el biòleg Josep Rost i el periòdic digital eldimoni.com.

D’altra banda, els grups municipals de al CUP i ICV-EUiA estan elaborant una moció demanant al ple municipal que desestimi qualsevol projecte per cobrir el Güell.