La CUP vol que l'Ajuntament cedeixi instal·lacions per recollir signatures per la ILP de la Renda Garantida

La iniciativa compta amb el suport del consistori gironí des del mes de març

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona ha sol·licitat avui a l’equip de govern que cedeixi les instal·lacions i dependències municipals als impulsors de la ILP per a una Renda Garantida Ciutadana, per tal de facilitar la recollida de signatures entre les gironines i els gironins. Ho ha fet aquest matí, en una reunió que han mantingut el portaveu de la formació Jordi Navarro amb el regidor de Serveis a les Persones Eduard Berloso.

'La crisi econòmica i social i les elevades taxes d'atur estan abocant a nombrosos sectors a uns nivells de pobresa que no es recorden a Catalunya des dels anys de la postguerra', afirmen Jordi Navarro i Anna Pujolàs, regidors gironins de la CUP. En aquest sentit, la formació considera que la ILP de Renda Garantida és una oportunitat per equilibrar les desigualtats existents a la societat catalana, i per això demanen que l'Ajuntament de Girona posi “totes les eines a l'abast perquè la ILP prosperi”.

El ple de l’Ajuntament de Girona ja va acordar al mes de març donar suport a la iniciativa i es va posicionar a favor de la Renda Garantida Ciutadana, amb l’adhesió pràcticament unànime dels diferents grups municipals. Anteriorment, al setembre del 2011, el ple també va aprovar una moció de la CUP en un sentit semblant en motiu del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa.

Suport de la Xarxa pels Drets Socials a la iniciativa

Divendres passat la Xarxa pels Drets Socials (XDS) de Gironava realitzar una roda de premsa que va servir per presentar la campanya a la ciutat i escenificar el suport de la Xarxa a la iniciativa, en què van assistir-hi, entre d'altres, representants de la CUP. Durant els propers mesos les entitats de la XDS participaran en la recollida de signatures, que s’ha allargat fins l’octubre i que ha d’arribar fins les 50.000.