La Policia Municipal de Girona actua com a policia política

Els col.lectius i organitzacions sotasignants davant dels darrers esdeveniments protagonitzats per la Policia Municipal de Girona actuant com a policia política volem denunciar:

1. La persecució de què ens sentim objecte les persones que militem en organitzacions polítiques de la ciutat, en la realització de les nostres activitats i també en els nostres espais i temps d’oci en què som objecte d’un control constant i de seguiment per part dels agents de la PM de Girona.

2. El tracte que rebem per part de la PM de Girona quan som objecte de les seves intervencions o investigacions amb maltractaments, insults i fins i tot lesions, en situacions manifestament vexatòries i d’abús de poder.

3. Les desencartellades selectives dels nostres cartells realitzades pels propis agents en un clar excés de les seves funcions pròpies, una neteja que no es produeix quan els cartells en lloc d’anunciar actes a la ciutat contenen informació comercial o de lleure d’interès empresarial; així com la tapada selectiva de les nostres pintades.

En definitiva, la Policia Municipal de Girona, com la Policia Local de Salt, i els Mossos d’Esquadra, especialment en les seves patrulles nocturnes, siguin o no de paisà, actua avui com a Brigada Social .

Per això els que signem, que som entitats amb activitat pública i coneguda a la ciutat demanem la fi d’aquesta situació al temps que anunciem que no pagarem les multes que ens han estat imposades en aquestes actuacions antidemocràtiques i il•legítimes i que iniciem així una campanya amb les següents demandes:

1. La creació d’espais per a encartellar d’ús exclusiu per a les entitats polítiques, socials i culturals de la ciutat.

2. L’amnistia de totes les sancions administratives que ens han estat imposades.

3. La depuració de responsabilitats, prou impunitat policial en els abusos de poder.

Les organitzacions i col·lectius que han iniciat la campanya són Mauletscentre social la Màquia, la CUP, lluita internacionalista i el casal el forn.

Girona, 20 de desembre del 2006