Per la República Catalana

Dimecres 28 de juny a la Rambla de Girona (junt al Pont de Pedra):

19:30h Concentració antimonàrquica

20h Lectura del manifest i parlaments per la República Catalana.

20:15h. Mascletà popular antimonàrquica.

Les persones que signem (en nom propi o en representació de les entitats que s'esmenten) - davant la presència i persistència d'una monarquia borbònica espanyola que exerceix el seu domini sobre la major part dels Països Catalans, i que amb estatuts i referèndums, continua negant-nos els nostres drets bàsics com a poble - volem manifestar el nostre més ferm compromís per a alliberar-nos d'aquest règim, tot lluitant per la República Catalana. Avui, que l'hereu de la corona espanyola es passeja per una ciutat de la qual n'ostenta títols de domini, volem fer-nos sentir per tal d'exigir...

-Una República basada en el pacte lliure de ciutadans i ciutadanes dels municipis, comarques i països de cultura i llengua catalanes

Les persones que signem (en nom propi o en representació de les entitats que s’esmenten) - davant la presència i persistència d’una monarquia borbònica espanyola que exerceix el seu domini sobre la major part dels Països Catalans, i que amb estatuts i referèndums, continua negant-nos els nostres drets bàsics com a poble - volem manifestar el nostre més ferm compromís per a alliberar-nos d’aquest règim, tot lluitant per la República Catalana. Avui, que l’hereu de la corona espanyola es passeja per una ciutat de la qual n’ostenta títols de domini, volem fer-nos sentir per tal d’exigir...Una República basada en el pacte lliure de ciutadans i ciutadanes dels municipis, comarques i països de cultura i llengua catalanes

Una República oberta a l’establiment d’acords i marcs republicans de cooperació solidària amb els pobles i nacions veïnes de la península ibèrica, d’ Europa i de la mediterrània, basats en una relació entre lliures i iguals. En definitiva, que es basi en d’inalienable dret a l’autodeterminació de totes les nacions.

Una República que sigui element institucional de representació nacional del nostre poble. També instrument, plenament sobirà, democràtic, federatiu, participatiu, transparent i eficaç per a l’administració i la gestió dels afers públics de la ciutadania.

Una República Catalana, els valors fonamentals de la qual han de ser :

La Llibertat. Per a la defensa irrenunciable del reconeixement i l’exercici efectiu dels drets humans (civils, socials, polítics i nacionals) de les persones i dels pobles.

La igualtat. En lluita constant contra qualsevol estructura o acció basada en la discriminació per raó de gènere i d’opció sexual, de naixement o d’origen, i de condició personal o social.

La cooperació solidària.  Com a base necessària per a lluitar i garantir aquesta igualtat i llibertat.La terra. Un compromís amb la terra, entenent-ho com la defensa del medi i els recursos naturals, i alhora com a defensa del país amb la seva parla, cultura i identitat nacionals.Aquest és el nostre compromís. Fem una crida a totes les persones que, malgrat tot, penseu que encara val la pena continuar i ampliar aquesta lluita, a ajuntar voluntats i esforços per a aquesta causa.

Visca la República Catalana!