L’acord de CiU amb PSC i PP permet aprovar definitivament les ordenances fiscals

La CUP manté el vot contrari i reclama una aposta valenta per la progressivitat i la fiscalitat ambiental

Ahir dilluns el ple de l’Ajuntament de Girona va aprovar, definitivament, les taxes i les ordenances fiscals de la ciutat per al 2014. La proposta de l’equip de govern va tirar endavant gràcies a l’acord de CiU amb els grups del PSC i del PP. Per la seva banda, tant la CUP com ICV-EUiA van mantenir el vot contrari de l’aprovació inicial, després que totes les al·legacions presentades per aquests grups fossin desestimades per part del govern municipal (llegiu aquí les al·legacions de la CUP).

En la seva intervenció, el portaveu de la CUP Jordi Navarro va criticar que la manca de voluntat política a l’hora d’implementar mesures com l’augment de les taxes a les entitats bancàries o l’aplicació de sistemes de tarifació social en determinades figures impositives, per tal d’avançar cap a la progressivitat fiscal. Navarro també va reclamar més èmfasi en la implantació de mecanismes de fiscalitat ambiental, en àmbits com el foment de les energies renovables o la selecció i prevenció de residus.

Aprovades les mocions sobre el tancament de RTVV i el cas de catalanofòbia a Renfe

En la sessió també es van aprovar les dues mocions presentades pel grup de la CUP. La primera reclamava el posicionament del ple contra el tancament de RTVV per part del govern del PP al País Valencià i en solidaritat amb els treballadors. La segona proposava que el consistori se solidaritzés amb els dos gironins expulsats d’un tren per haver-se dirigit en català a una revisora.