Les ordenances de Girona incorporaran elements de progressivitat fiscal

Després d’acceptar-se al·legacions de les entitats, la CUP i ICV-EUiA, el document definitiu preveu la tarifació social en escoles bressol i clavegueram, un increment de taxes als bancs i bonificacions per a persones en risc de desnonament, entre d’altres

Finalment les ordenances fiscals per al 2013 a l’Ajuntament de Girona incorporaran diverses novetats de cares a l’aprovació final, que se celebrarà avui dimecres en un ple extraordinari. Així, el text definitiu preveu la tarifació social de les escoles bressol i el clavegueram, un increment de les taxes que han de pagar les entitats bancàries, així com diferents bonificacions per a persones en risc de desnonament o estat de pobresa. Una altra de les mesures incorporades és la bonificació per a l’obertura de petits negocis de comerç local i cooperatives.

El grup municipal de la CUP ha anunciat que mantindrà l’abstenció en la votació final de les ordenances fiscals, després que l’equip de govern hagi decidit acceptar la majoria de les al·legacions presentades per les entitats de la ciutat i s’hagi produït un cert diàleg que en anteriors ocasions no havia existit. A més de la CUP i ICV-EUiA, en les trobades amb l’equip de govern hi ha participat la Mesa d’Entitats per la Participació, que ha valorat positivament la possibilitat de tenir veu en el procés i la inclusió de bona part de les seves al·legacions.

Un altre motiu que han portat la CUP a l’abstenció és el d’evitar que es prorroguin les ordenances fiscals del 2012; un fet que segons la CUP, “no hauria estat bo per la ciutat”. Per la formació, l’evolució de la situació econòmica i les diverses imposicions del govern espanyol en matèria fiscal fan que les ordenances del 2012 hagin quedat desfasades i per això en defensa l’actualització.

Navarro: “cal anar encara més enllà, tant en el fons com en les formes”

Tot i això, el portaveu del grup Jordi Navarro s’ha mostrat crític amb l’equip de govern, i l’ha advertit que “cal anar molt més enllà, tant en el fons com en les formes”. “Aquestes ordenances encara són lluny del model que defensa la CUP”, ha declarat Navarro. En aquest sentit, el portaveu afirmat que “la CUP continuarà treballant per una fiscalitat més justa i progressiva a la ciutat”, i que deixat clar que en properes ocasions la CUP exigirà l’establiment de mecanismes d’informació i participació ciutadana per tal fer que els procés d’elaboració de les ordenances i del pressupost siguin “realment transparents i participatius”.