Milers de persones participen en les mobilitzacions del 14-N a Girona

El cap de llista de la CUP - Alternativa d'Esquerres per Girona, Lluc Salellas, es mostra convençut que la mobilització significa un pas important per aturar “les polítiques neoliberals”

La CUP - Alternativa d'Esquerres ha fet una valoració positiva de la jornada de vaga general celebrada avui arreu dels Països Catalans. La formació ja va iniciar ahir les mobilitzacions, ta traés de tancades a diferents ajuntaments del país com a acció de protesta denunciant el que consideren “el segrest de la sobirania i les institucions en mans dels mercats'. Durant la jornada de vaga, diferents candidats de la formació han participat en diversos piquets informatius, així com en l'esmorzar popular amb assemblea oberta convocat a les davant la Cambra de Comerç de Girona.

La CUP-AE també ha participat a les mobilitzacions del migdia convocades a diferents ciutats de la demarcació com Banyoles, Figueres o Girona. A la tarda, la candidatura ha participat en la manifestació unitària, secundant el bloc de l’esquerra independentista que ha encapçalat la Coordinadora Obrera Sindical (COS). El candidat de CUP - Alternativa d'Esquerres, Lluc Salellas, s’ha mostrat satisfet de la mobilització massiva arreu dels Països Catalans 'per dir prou a les polítiques d'austeritat i les retallades de drets socials'. Salellas ha declarat que 'és important, enmig de la campanya electoral, posar sobre la taula el frau que està que està suposant per les classes populars catalanes l'aplicació de les receptes econòmiques neoliberals imposades per les altes instàncies internacionals'.

Crítiques per l'actuació policial

La nota negativa de la jornada ha estat la violència policial exercida contra els vaguistes. S’han registrat identificacions i també nombroses detencions. En aquest sentit, a hores d’ara es comptabilitzen unes 25 persones arrestades arreu dels Països Catalans. En el cas del Principat, la violència dels Mossos d’Esquadra arribava a l’extrem a la ciutat de Tarragona, on un nen de 10 anys ha resultat ferit al cap de resultes dels cops de porra dels agents (vídeo), i a Girona també hi ha hagut alguns abusos policials. La CUP-AE ha exigit aquesta tarda la dimissió del conseller Felip Puig.