Milers de persones reclamen el dret a l’autodeterminació pels carrers de Barcelona

Més de 5.000 persones s’han manifestat aquesta tarda pels carrers de Barcelona sota el lema: Prou estatuts! Som una nació, autodeterminació. La manifestació, que ha transcorregut en un ambient festiu i reivindicatiu, ha acabat a la Plaça del rei amb el parlament de la Campanya, la lectura del manifest i l’actuació de Feliu Ventura. A dos quarts de vuit del vespre començava la manifestació de la Campanya Unitària per l’Autodeterminació. Més de 5.000 persones han exigit l’autodeterminació com a única via possible davant les reformes estatutàries que maquillen l’estat postfranquista espanyol. Des de la Campanya volem remarcar la nostra oposició a les reformes estatutàries ja que no reconeixen la territorialitat dels Països Catalans ni el seu dret a decidir lliurement el seu futur. Per això reclamem un procés popular, constituent i democràtic que permeti trancar amb els marcs legals imposats pels estats espanyol i francès.

El parlament de la Campanya ha remarcat la necessitat de treure de nou la mobilització popular als carrers per engegar un procés que la classe política ignora, tot apel·lant a la memòria històrica. S’ha mostrat la voluntat de sumar esforços amb altres campanyes i amb tota la societat civil per reclamar el dret a l’autodeterminació sempre que sigui reconeixent el marc nacional dels Països Catalans i el dret de decidir, que no vol dir altra cosa que l’autodeterminació.

Finalment els i les assistents han entonat l’himne de la Internacional i els Segadors, acompanyades per les gralles del grup Kàtiva, de Vilassar de Mar, i el cantautor de Xàtiva, Feliu Ventura, ha clos l’acte amb una  actuació musical.

Des de la Campanya s’ha anunciat també que el proper dia 1 d’abril convocarà concentracions davant de tots els ajuntaments dels Països Catalans pel dret a l’autodeterminació.

Prou estatuts! Som una nació, autodeterminació!

L’1 d’abril tothom al carrer de nou!