Mobilitzacions a Girona pel 25-N, Dia Internacional contra la Violència Masclista

Durant tot el dia s'han dut a terme accions i mobilitzacions en diferents punts de la ciutat per denunciar tots els tipus de violència contra les dones i les causes que la provoquen

Un any més, entitats i col·lectius feministes gironins s'han mobilitzar-se avui dimarts amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència Masclista. Així, durant tot el dia la ciutat ha estat escenari de diferents actes i activitats destinats a visibilitzar la lluita per l'eradicació de tots els tipus de violència contra les dones. En el cas de la UdG s'han dut a terme actes de la recent creada Assemblea Feminista Mixta i del col·lectiu Malapècora.

D'altra banda, el grup d'Igualtats de Capgirem Girona ha penjat globus liles i negres amb missatges referents a les diferents formes de violència masclista. Una acció que ha culminat a les 18.30h al Pont de Pedra amb la lectura d'un manifest. Posterioment, a les 19h la Xarxa Dones Girona ha organitzat la concentració unitària del 25 de novembre, i finalment el col·lectiu Malapècora ha celebrat una marxa de torxes pels carrers del Barri Vell.

La CUP de Girona ha participat en les mobilitacions i ha fet una crida a posar a fi a les retallades que han patit les polítiques de prevenció i atenció a les víctimes de violència masclista en els darrers temps. Igualment, la formació ha replantejat un canvi d'enfocament en les polítiques contra la violència de gènere per tal d'atacar les causes del problema i no només pal·liar-ne els efectes. Finalment, la CUP ha fet un agraïment als col·lectius i entitats que durant tot l'any treballen per la igualtat i l'alliberament de gènere.