Moció per sancionar les entitats bancàries que tinguin pisos buits a Girona

La CUP reclama que els acords de la moció, promoguda per la PAH, s’apliquin abans d’acabar el primer trimestre del 2014

Avui el ple municipal de Girona aprovarà una moció (llegiu-la) presentada pels grups de la CUP i ICV-EUiA perquè es multi les entitats financeres i grans corporacions que no cedeixin els habitatges buits de la seva propietat a lloguer social o que no els posin al mercat. El text, promogut per la PAH, preveu multes que poden arribar als 100.000 euros per a les entitats que no ocupin els pisos després d'haver estat advertides de fer-ho.

En la moció es demana també l'elaboració de programes d'inspecció per detectar i comprovar quins pisos estan buits i un reglament per als procediments. Les sancions es justificarien per l'ús “anòmal” dels pisos. La llei del dret a l'habitatge de Catalunya (LDHC) defineix com a utilització anòmala d'un habitatge la seva desocupació permanent i injustificada.

La CUP s’ha compromès a treballar perquè la moció no quedi només com una declaració d’intencions, i ha marcat com a termini el primer trimestre del 2014 perquè els acords s’apliquin. Pel portaveu de la formació, Jordi Navarro, “és urgent que des de les institucions municipals habilitem tot els mecanismes que tenim a l’abast per pressionar les entitats bancàries i garantir el dret a l’habitatge als nostre conciutadans”.

A més d’aquesta moció, el grup municipal de la CUP ha presentat una proposta per tal que el ple municipal es posicioni contra la reforma de la llei de l’avortament impulsada pel govern espanyol, i també s’ha sumat a un text conjunt amb CiU i ICV-EUiA en suport a la convocatòria del referèndum d’independència el proper 9 de novembre.