Moció de la CUP a favor de la transparència democràtica

La formació independentista també porta al Ple la situació de la passera sobre el riu Onyar al sector Est, que la pluja ha arrossegat riu avall

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Girona presentarà en el Ple d'avui dilluns, 12 de novembre, una moció per la transparència democràtica. La proposta, que ja ha estat presentada en d'altres municipis com ara Vic, proposa que es publiquin al web totes les despeses assignades als membres de l'equip de govern i de l'oposició, així com dels càrrecs de confiança. Amb aquesta mesura es pretén fer un exercici de radicalitat democràtica i transparència i que els ciutadans i ciutadanes de Girona puguin saber en tot moment els recursos públics que gasten els seus representants a l'Ajuntament.

La CUP també preguntarà al Ple sobre la situació de la passera que travessa l'Onyar a l'alçada del sector Est, una passera que els veïns van construir fa uns quaranta anys i que és molt precària. Molts dels veïns d'aquest sector utilitzen aquest equipament per accedir a serveis com ara el CAP, el centre cívic o la farmàcia. La CUP denuncia que aquesta infraestructura és perillosa i que l'obligació de l'Ajuntament és vetllar per assegurar uns serveis dignes i de qualitat als seus veïns, visquin al barri que visquin.