Nou episodi de violència policial a Girona

Més de 150 persones es manifesten a la ciutat contra la presència de Felip de Borbó, Zapatero i Gallardón a Girona, en una mobilització que acaba amb un nou cas de brutalitat policial

Ahir va celebrar-se a Girona la darrera de les mobilitzacions convcocades per mostrar el rebuig a la presència a Girona de personatges com Felip de Borbó, Zapatero o Gallardón, que aquests dies han fet estada a la ciutat per participar en el I Congrés Biennal de Seguretat Jurídica i Democràcia a Iberoamèrica. En la manifestació, que va aplegar unes 150 persones, es van cridar consignes contra la monarquia borbònica i a favor dels drets nacionals i socials del poble català.

La marxa, que va recórrer pels carrers de Girona amb normalitat, va acabar amb un nou episodi de violència policial injustificada, quan agents de la Brigada Mòbil (BRIMO) dels Mossos d'Esquadra van agredir dos dels manifestants, un dels quals va haver de rebre atenció mèdica per una ferida a l'ull dret. Tant la CUP com l'organització juvenil Arran, organitzadors de l'acte, van denunciar públicament els fets i estan estudiant mesures contra aquesta nova mostra de brutalitat policial. En concret la CUP ja ha anunciat que durà el cas al proper ple municipal.

En la darrera visita de Felip de Borbó a la ciutat tres militants de la CUP ja van ser ferits pels Mossos d'Esquadra, que van encerclar i retenir durant més de mitja hora les persones que participaven en la manifestació. En aquest sentit, la formació ha denunciat reiteradament els desplegaments policials que pateix la ciutat cada vegada que Felip de Borbó visita la ciutat, i la impunitat amb què els Mossos d'Esquadra apliquen la violència en les mobilitzacions de protesta. La CUP ha aprofitat un cop més per demanar la dissolució de la BRIMO.