Passejada comentada per la Girona republicana

L'acte se celebrarà aquest dissabte, i s'emmarca en el cicle programat per la CUP a Girona per reivindicar els valors republicans de la ciutat

La CUP ha organitzat per aquest dissabte, 14 de juny, una passejada guiada per la Girona republicana, que sortirà a les 10 del matí des del Jardí de la Infància. L'acte serà conduït per l'historiador gironí Pere Cornellà, i resseguirà els principals indrets que configuren la història del període republicà a la ciutat.

El cicle 'Girona republicana' pretén 'reivindicar els valors republicans de la ciutat i del país, per adaptar-los i posar-los al servei de la futura República Catalana'. A més de la passejada, s'ha programat una exposició que pot visitar-se al Casal independentista El Forn fins a finals de mes, així com xerrades i mobilitzacions.

La CUP fa anys que reclama una política més activa de recuperació de la memòria històrica, i ha proposat diverses mesures com l'habilitació d'un itinerari republicà guiat, l'adequació del nomenclàtor o la contextualització de diversos elements vinculats al franquisme que encara resten al municipi.