Pla de redinamització de la Plaça Constitució

Creiem que la plaça Constitució és un espai que presenta moltes possibilitats per a la millora de la convivència i la q ualitat de vida dels gironins i gironines, especialment d’aquells que viuen a l’entorn més immediat de l’espai.

La plaça té una superfície considerable, que bo i fragmentada en diferents sectors, acompleix amb escreix la funció de centralitat urbana i punt de trobada de ciutadans, alhora que espai d’esbarjo per a veïns i veïnes.

Tanmateix, des de la nostra òptica aquesta aquesta immensa plataforma està desaprofitada i per això creiem que caldria redefinir un pla d’usos de la plaça amb la finalitat de redinamitzar l’espai i convertir-lo en un vertader espai de socialització que li permetés recuperar l’esperit de les places mediterrànies.

Amb aquesta finalitat proposem a l’Equip de Govern de la ciutat que encarregui un estudi amb la finalitat de projectar una pista de patinatge a la Plaça constitució amb caràcter permanent i que funcioni amb mètodes sostenibles i eficients ambientalment. Emplacem a l’Equip de Govern a estudiar el sistema emprat al municipi de Roses, que nosaltres considerem adequat, atès que no consumeix ni aigua ni electricitat. Creiem que la instal·lació d’una plataforma de patinatge contribuirà a crear vida a la plaça i oferiria als gironins i gironines una alternativa d’oci propera i apta per a tots els pública, una alternativa situada al bell mig de la ciutat, creant així una nova centralitat urbana que sens dubte es convertirà en un nou focus de dinamització social i ciutadana.

La forma de gestió més encertada per a aquesta iniciativa lúdico-esportiva creiem que és una fórmula mixta que inclogui la participació de l’Ajuntament de Girona i d’altres institucions i alhora permeti l’entrada del teixit associatiu de la ciutat.

D’altra banda considerem que la plaça ofereix condicions físiques òptimes per a la realització d’activitats culturals com ara la celebració de concerts en diferents formats, principalment als mesos d’estiu i primavera. Per això proposem a l’Equip de Govern que programi actuacions musicals i teatrals a l’espai dintre del marc del Festival d’Estiu..

Amb la finalitat de dinamitzar l’activitat cultural a la ciutat de Girona proposem que s’estudiï seriosament la possible reforma urbanística i posterior reordenació de la Plaça Constitució amb la finalitat d’adaptar-la als nous usos.

Finalment proposem la celebració d’un procés participatiu per a consensuar el futur de l’espai, un procés participatiu obert i que compti amb les aportacions dels usuaris de la plaça i especialment amb els veïns i veïnes.