Posicionament de la CUP de Bescanó davant les expropiacions de REE

El dia 14 de novembre els representants de Red Eléctrica Española van arribar a Bescanó per tal de poder materialitzar les expropiacions dels terrenys afectats per la construcció de la MAT. Per tal de mostrar que no eren benvinguts al municipi la Plataforma NO a la MAT, l' Entesa per Bescanó i la CUP vam organitzar una concentració. Malgrat la negativa de l'Ajuntament de cedir-los el consistori per tal de realitzar el tràmit, els representants de REE s'han reunit amb els 12 propietaris dins d'una furgoneta en un pàrquing del municipi. Davant d'aquests fets, des de la CUP volem manifestar el següent:

1. Malgrat la negativa de l'Ajuntament de Bescanó a cedir el Consistori per tal de materialitzar les expropiacions, considerem molt lamentable que el senyor alcalde, representant dels interessos del poble, no aparegui durant el transcurs d'un acte en què Bescanó hipoteca el seu futur. No obstant, encara és més lamentable el fet que aquest senyor aparegui el mateix dia davant les càmeres de TV defensant la seva oposició a la MAT. Si aquest senyor té temps per fer declaracions públiques davant les càmeres també hauria de tenir temps per aparèixer a l'Ajuntament i comunicar personalment als representants de REE que no són benvinguts al poble.

2. Des de la CUP de Bescanó demanem públicament a l'Ajuntament que iniciï un procediment sancionador contra REE per haver realitzat una transacció econòmica en un espai utilitzat quotidianament com a aparcament de l'Ajuntament. De la mateixa forma que cal una autorització administrativa per realitzar un acte en un espai públic considerem que l'actuació de REE s'havia d'autoritzar prèviament per part de l'Ajuntament.

3. Considerem que aquest tràmit administratiu realitzat dins una furgoneta es pot definir, com a mínim, de dubtosa legalitat. Per això instem a l'Ajuntament i a la resta d'Administracions Públiques a obrir una investigació sobre aquesta actuació.

4. El passat mes de juliol de 2007, la CUP de Bescanó va enviar unes cartes als grups parlamentaris d'Esquerra Republicana de Catalunya i d'Iniciativa per Catalunya demanant un posicionament clar sobre la MAT. Aquestes cartes no han rebut cap tipus de resposta, però davant els fets succeïts ahir considerem que Iniciativa per Catalunya s'ha posicionat clarament a favor de la MAT. El silenci hipòcrita del Departament de Medi Ambient i l'actuació del Departament d'Interior amb el senyor Saura al capdavant així ens ho fa pensar. Un desplegament policial desproporcionat com el que ahir es va veure a Bescanó és un insult a la població de Bescanó. En tot moment els agents del cos policial, dirigit per Iniciativa, van defensar els interessos de REE. Els agents van protegir i permetre que una transacció econòmica es realitzés en un pàrquing sense cap tipus d'autorització municipal, quan en d'altres casos s'encarreguen de sancionar a les persones que realitzen aquestes actuacions.

Des de la CUP de Bescanó volem mostrar el nostre rebuig a la construcció de la MAT, a la presència a Bescanó d'un cos policial, pagat entre tots els catalans i catalanes, que simplement va protegir els interessos d'una empresa privada que ens vol robar el nostre futur i lamentar l'actuació de l'Ajuntament de Bescanó amb el senyor Xavier Soy al capdavant. També volem donar el nostre suport als veïns afectats pel robatori legal que suposa qualsevol procés d'expropiació i agrair a tots els assistents a la concentració la seva presència.

Bescanó 16 de novembre de 2007. CUP Bescanó

LA MAT NI AQUÍ NI ENLLOC