‘Sabatada’ de la CUP contra la Trobada d'Economia de S'Agaró

La formació protesta contra les retallades i les polítiques antisocials, en un esdeveniment que comptarà amb la presència, entre d'altres, del ministre espanyol Luís de Guindos

Una vintena de militants de la CUP, provinents de les assemblees locals de Girona, La Bisbal i Palamós, han realitzat aquest vespre una acció de protesta davant de l'Hotel S'Agaró, on se celebra avui i demà la Trobada d'Economia de la Fundació Olaf Palme. Amb la presència del conseller Mas-Colell i del ministre espanyol De Guindos, aquesta trobada és, per la CUP 'un fòrum on s'aplana el terreny a les retallades i al neoliberalisme més ferotge'. Els concentrats s'han tret les sabates recordant el gest de David Fernàndez al Parlament davant de Rodrigo Rato.

La Trobada d'Economia, contra la qual l'esquerra independentista ja s'havia manifestat fa deu anys, és un reunió explícitament contrària a la independència de Catalunya. Fonts de la CUP han indicat que 'el perfil dels ponents, com Joaquim Gay de Montellà o César Molinas, indiquen el tarannà antidemocràtic d'aquest esdeveniment'. En aquest sentit, la formació ha explicat que a S'Agaró, aquest cap de setmana s'hi reuneixen 'aquells que volen continuar decidint-ho tot, sense donar la veu al poble, ni en les polítiques socials ni en l'autodeterminació'.