Valoració de la CUP referent a la constitució del nou Govern Municipal de Girona

Continuitat i mediocritat, els ingredients del nou Govern Municipal de Girona.

En primer terme, la CUP de Girona vol fer pública la seva preocupació per l'elevat índex d'abstenció que s'ha produït al municipi i  insta al recentment constituït Govern Municipal de Girona a fer una profunda reflexió envers les causes que han portat a més d'un 50% de gironines i gironins a abstenir-se en les darreres eleccions municipals. Entenem que aquest és un problema estructural que es pot abordar des del govern municipal. Fem una crida al tripartit municipal. A ERC, a IC i al PSC perquè abordin aquesta qüestió amb valentia.

En segon lloc, a la CUP situem l'acord de govern entre ERC, PSC i IC en una conjuntura  que es va iniciar al 2003 amb el primer pacte tripartit i que ara, en la nova legislatura, simplement es reedita amb alguns canvis. Canvis com ara el disputat Consell de Presidència. Així, encetem una nova legislatura sota l'hegemonia del PSC. Es constata una vegada més la supeditació dels dos socis 'petits' a un partit, el de l'Anna Pagans, que si acaba la legislatura haurà governat la ciutat durant més de 30 anys.

La nova legislatura ve marcada en bona mesura per la continuïtat en el càrrec de persones que han mostrat la seva incapacitat per  resoldre les grans qüestions que ens afecten als gironins i gironines. Així, temes clau com la mobilitat, l'urbanisme, la cultura o el medi ambient, poden ser assumits per representants del PSC (amb el beneplàcit d'ERC i IC-V). Esperem que no actuïin amb la mateixa vel·leitat i apatia d'anteriors legislatures.

Davant de l'especulació immobiliària i la dificultat d'accés a l'habitatge, la manca d'equipaments, la degradació d'espais o la progressiva  pèrdua d'ús social del català, calen polítiques valentes i agoserades en en clau nacional, d'esquerres i ecologista.

És en aquesta nova conjuntura que refermem el nostre compromís de continuar amb la nostra tasca d'oposició des del carrer. Així, convidem a tots aquells gironins i gironines que se sentin identificats   amb el nostre discurs  a afegir-se al projecte  de la CUP i a enfortir-lo, amb la finalitat de dotar d'eines més  democràtiques la nostra ciutat i  treballar per a construir uns municipis més lliures, justos i solidaris, autèntics motors de reconstrucció nacional i social dels Països Catalans.