CiU tira pel dret i aprova el pla de les Pedreres amb el PP sense un pla social consensuat

El govern de Carles Puigdemont també s’alia amb el PP per evitar el suport municipal a les reivindicacions del personal de Girona+Neta

Ahir al ple de l’Ajuntament de Girona es va aprovar provisional el nou Pla Especial de les Pedreres. L’equip de govern va decidir aprovar-lo amb els vots del PP i Carlos Palomares, tot i que les peticions de la majoria de l’oposició perquè es retirés de l’ordre del dia. Així, el document va aprovar-se sense un pla social consensuat i ben definit que asseguri una solució satisfactòria i una atenció adequada al col·lectiu gitano que des de fa 60 anys habita al disseminat de les Pedreres en habitatges autoconstruïts.

D’altra banda, en la sessió van aprovar-se totes les mocions presentades per entitats ciutadanes. La primera era la de l’espai antiracista de Salt i Girona, que demanava el compromís municipal amb l’extensió del dret a vot a tothom. També va tirar endavant la moció de la Xarxa Dones Girona reclamant mesures urgents per a la igualtat, així com el text presentat per l’Associació de Naturalistes de Girona per una Girona 100% renovable. En darrer lloc es va aprovar la moció presentada pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans de rebuig al nou model universitari de 3+2.

Per contra, es va rebutjar la moció que havia presentat la CUP a petició del comitè d’empresa de Girona+Neta, que actualment està negociant el nou conveni, perquè el ple donés suport a les seves reivindicacions laborals. En aquest punt, CiU, PP i Carlos Palomares van aliar-se per impedir que la proposta prosperés. En la defensa de la moció, Jordi Navarro va exigir el compromís de l’Ajuntament i particularment de l’alcalde per garantir els drets laborals dels treballadors que presten serveis per a l’Ajuntament. La Navarro també va posar sobre la taula una vegada més la necessitat de municipalitzar el servei.

En l’apartat de precs i preguntes la CUP va demanar explicacions sobre el monòlit dedicat als Manaies que s’ha col·locat recentment a la ciutat, sobre diversos problemes laborals detectats dins l’Ajuntament, sobre la recollida selectiva a les escoles de Girona, i sobre el registre civil.