Mobilitzacions de rebuig a la visita de Felip de Borbó a Girona

L'hereu de la corona espanyola torna a visitar la ciutat en motiu de la celebració del Fòrum Impulsa, organitzat per la Fundació Príncep de Girona

Demà dimecres, 26 de juny, s'ha organitzat una concentració popular contra la presència de Felip de Borbó a la ciutat de Girona. La mobilització, tindrà lloc a les 19:30h a la plaça Miquel de Palol (tocant a l'Auditori de Girona), ha estat convocada per la CUP i l'organització juvenil Arran. Altres col·lectius de la ciutat també han fet una crida a participar-hi. En aquesta ocasió, el príncep d'Espanya serà a la ciutat per participar al Fòrum Impulsa, que organitza cada any la Fundació Príncep de Girona.

La CUP ha criticat un cop més la presència de Felip de Borbó a la ciutat, i ha reclamat als representants municipals que no assisteixin als actes organitzats per la Fundació Príncep de Girona. La formació ha criticat l'intent reiterat per part de les elits polítiques i econòmiques gironines de netejar la cara de la monarquia espanyola a través d'aquesta fundació, i ha tornat a denunciar la vinculació de la majoria de patrons de l'ens amb la trama de corrupció vinculada a l'Institut Nóos.

La formació també ha recordat la discriminació que els regidors Jordi Navarro i Carles Bonaventura van patir en l'anterior edició del Fòrum Impulsa, quan se'ls va impedir l'accés a l'Auditori de Girona tot i haver estat convidats a l'esdeveniment. Els regidors pretenien fer arribar una carta a Felip de Borbó, en què s'argumentava el rebuig de múltiples sectors de la societat gironina a la seva figura, i se'l convidava a no tornar a visitar més la ciutat.