La CUP fa una crida a la mobilització en motiu del 25 de novembre, dia internacional contra la violència de gènere

La formació organitza una xerrada-debat per aquest dimecres amb la presència de Pilar Albertín Carbó i Antoni Vives Tribó, sota el títol 'La violència masclista arriba a tots els barris'

La CUP ha fet una crida a participar en les mobilitzacions convocades a Girona i arreu dels Països Catalans per commemorar el 25 de novembre, dia internacional per a l'eliminació de la violència de gènere. Així, la formació ha anunciat la seva participació en l'acte unitari convocat per la Xarxa Dones Girona per aquest vespre a les 19h a la plaça del Vi. Igualment, la formació que organitzat per aquest dimecres, 27 de novembre, una xerrada debat al Casal Independentista El Forn (19h) a càrrec de Pilar Albertín Carbó, psicòloga i professora de la UdG, i Antoni Vives Tribó, mestre i psicòleg de la Unitat de Teràpia Familiar i de Gènere de l'IAS.

El lema escollit per la CUP en motiu d'aquesta diada és 'La violència masclista arriba a tots els barris. Totes podem ser-ne víctimes, juntes podem evitar-ho'. Per la formació, 'sovint es creu que la violència masclista afecta només a determinats sectors socials i culturals, però la violència contra les dones constitueix un aspecte estructural de l'organització del sistema social basat en el patriarcat', i per això les estadístiques ens mostren 'que es dóna en totes les classes econòmiques i culturals de la societat i en les diverses etapes de la vida'. La CUP també destaca que 'tot i que la violència més visible és la de tipus físic, sobretot quan té conseqüències tràgiques com la mort, la més habitual és la violència psíquica'.