Aigua pel riu Ter

Jordi Navarro, portaveu de la CUP de Girona.

Aquests darrers dies s'han succeït una sèrie d'esdeveniments que evidencien el malestar que hi ha a les comarques gironines amb l'actual estat de precarietat del riu Ter. La manca de cabal i l'empobriment de les condicions ecològiques dels seus hàbitats posen de manifest que la situació és greu i això s'està traduïnt en una creixent crispació social i conscienciació ambiental. La situació que viu el Ter és injusta i cal posar-hi remei abans no sigui massa tard. El transvassament silenciós que pateix el Ter cap a l'àrea metropolitana de Barcelona des de fa dècades és una sagnia que poc eixuga el riu i empobreix els territoris de la seva conca.

Tanmateix crec que és un error gravíssim caure en el parany de la confrontació territorial. Per això no puc compartir les solucions aportades per alguns dels integrants de la recentment creada Plataforma pel Ter.S'està insistint massa en el transvassament de l'Ebre com a solució, sense tenir en compte els greuges històrics que han patit  les Terres de l'Ebre i els inconvenients ecològics de la interconnexió de conques,  no podem arreglar una cosa per espatllar-ne una altra.

En aquest sentit no em refïo gaire de la recent i sobtada sensibilitat ecològica dels representants de la patronal, que de cop i volta s'han manifestat a favor del retorn del cabal al Ter. Precisament és l'empresariat radical i irreflexiu el que ha impulsat un model econòmic agressiu i poc respectuós amb el territori.

La salut del Ter i dels ecosistemes és una prioritat ciutadana i cal rectificar i revisar l'actual model de desenvolupament abans no sigui massa tard.