Apagada masiva de llum contra el malbaratament energètic.

Des de la CUP ens afegim a la convocatòria d' una apagada massiva de 5 minuts per alertar del malbaratament energètic.

Dijous 1 de febrer del 2007, entre les 19,55 i les 20,00

Apagada de llums, ordinadors, rentadores, ... es tracta de baixar el magnetotèrmic cinc minuts o més.

L' Aliança pel Planeta ha convocat una apagada massiva de llum europea per avui 1 de febrer amb l' objectiu d'alertar a la gent de les conseqüències que el malbaratament energètic té pel medi ambient.

L'apagada de tots els llums s'ha de realitzar aquest dijous des de les 19.55 hores fins a les 20:00 i els seus impulsors assenyalen que amb l'acció busquen un "impacte mediàtic i polític" més que no pas ecològic.

La seva intenció és aconseguir que la gent vegi que es necessari actuar per acabar amb la situació actual. La data escollida no és gratuïta, perquè aquell dia un grup d'experts internacionals presentarà a París el darrer informe de l'ONU sobre l'evolució del clima al Planeta.

L'Aliança pel Planeta està formada per diverses ONG's, associacions mediambientals, entitats jurídiques, organitzacions socials i humanitàries, col·lectius científics i sindicats, com ara Amics de la Terra o a xarxa francesa 'Sortir du nucléaire'. Els partits polítics, les empreses i els organismes estatals no són acceptats a l'organització.

La xarxa 'Sortir du nucléaire' considera que l'apagada simbòlica de l'1 de febrer serà la major mobilització de masses mai vista enfront el canvi climàtic i l'energia nuclear, en un moment que a l'Estat francès es vol construir el reactor nuclear EPR i arreu del món un rellançament de l'energia nuclear amb el pretext del canvi climàtic.

Segons Stéphane Lhomme, portaveu de la xarxa 'Sortir du nucléaire', "aquesta iniciativa servirà per protestar contra l' escalfament climàtic i l'augment permanent del consum d'energia, sigui petroli, gas, carbó o nuclear", ja que considera que "després de nombrosos anys, els càrrecs electes es limiten a seguir els criteris elaborats per les multinacionals de l'energia, com ara l’augment del consum energètic, presentat com una cosa que no es pot aturar; l’augment de la producció o de les importacions, per respondre als esmentats augments, i l’organització deliberada de l'augment del consum per ‘justificar’ els nous mitjans de producció, especialment de noves centrals nuclears. Tot plegat una cursa sense fi i amb unes conseqüències dramàtiques a nivell social, com ara el gran endeutament de nombroses famílies, arruïnades a causa de l’elevat cost de la calefacció elèctrica, i també a nivell ambiental: el canvi climàtic vers el perill nuclear (accidents, residus radioactius, proliferació nuclear per a la fabricació d'armament atòmic)”.

‘Sortir du nucléaire’ també adverteix que seguint aquest anàlisi “és fonamental tenir en compte que, contràriament allò que sovint s’afirma, el desgavell climàtic està vinculat a l’energia nuclear i no l'invers : en el decurs de la tempesta del desembre de 1999, la central nuclear de Blayais va patir una greu inundació que va apropar-se a la catàstrofe. I en el decurs de les canícules dels anys 2003 i 2006, hi va haver reactors mullats per part d’EDF, mentre que d’altres van ser aturats, i la "France atomique" va evitar la penúria per mitjà de l’importació de grans quantitats d'electricitat d’origen no nuclear ! El projecte de construcció a França del reactor nuclear número 59, l'EPR, previst a Flamanville (Manche), és l'l·lustració perfecte d’aquesta irresponsable cursa vers el consum”. Finalment, el portaveu de ‘Sortir du nucléaire’ ens recorda que el dissabte 17 març 2007, “hi haurà cinc grans manifestacions simultànies a Rennes, Lille, Strasbourg, Lyon i Tolosa del Llenguadoc contra la construcció del reactor EPR i el rellançament de l’energia nuclear”.