Els autobusos de Girona tornaran a passar pel Barri Vell

S'aprova la moció de la CUP i iCV-EUiA per millorar la xarxa de transport públic a la ciutat

Ahir el ple municipal de l'Ajuntament de Girona va aprovar la moció presentada pels grups de la CUP i ICV-EUiA per a la millora de la xarxa d'autobusos a la ciutat. Concretament, el text reclamava que es restituíssin les parades de la L11 a l'interior del Barri Vell, que es mantingués el servei de la L5 per anar a l'hospital de Santa Caterina durant el mes d'agost, i que es posi en servei de manera immediata una línia de bus per millorar la connexió entre el sector est i la resta de la ciutat.

En la sessió també es va aprovar la moció impulsada per la CUP amb l'adhesió d'ICV-EUiA contra la confiscació d'estelades als aficionats del Girona que darrerament s'ha viscut en diversos camps de l'estat espanyol. Segons el text aprovat, l'Ajuntament haurà de demanar explicacions per aquests fets a la delegació del govern espanyol a Andalusia i als ministres espanyols d'Interior i Esports. El text també estableix que el consistori donarà suport a tots els aficionats que siguin denunciats per haver dut una estelada al camp.

L'ordre del dia del ple també comptava amb d'altres punts destacats, com ara l'aprovació definitiva del reglament de pressupostos per barris, a la qual la CUP es va oposar. En aquest punt va intervenir un representant de la Mesa d'Entitats per la Participació, que va demanar que es replantegi el procés i va posar de manifest l'existència de múltiples irregularitats. La CUP va lamentar la desestimació de la majoria d'al·legacions i va fer una crida a treballar per uns pressupostos autènticament participatius de cares al 2014.

La sessió també va servir per aprovar altres punts, com ara una moció contra la pobresa energètica, o el Pla d'Igualitat d'Empresa. La CUP va votar a favor d'aquest darrer punt, però va reclamar la realització de revisions i avaluacions periòdiques per tal d'assegurar-ne el compliment. En l'apartat de precs i preguntes la CUP va tractar qüestions com l'estudi fluvial presentat recentment, les càrregues policials en la visita de Felip de Borbó i el suport de l'Ajuntament al projecte 'Escudella Solidària'.

Protestes de la PAH i els veïns de Mas Ramada

Abans del ple es van dur a terme dues protestes per part de la PAH i de l'Associació de Veïns de Mas Ramada. La plataforma volia denunciar dos casos en què s'ha retirat la custòdia dels fills a dues mares adduint pobresa i amb informes de serveis socials, i van reclamar una trobada amb l'alcalde per tal de posar-hi solució. Els veïns de Mas Ramada es van concentrar per segon ple consecutiu a la plaça del Vi per reclamar millores al barri, en aquest cas en l'àmbit de la neteja viària.