La CUP, amb els actes de commemoració dels 20 anys de l'Operació Garzón

Aquest diumenge l'Auditori de Girona es va omplir en l'acte d'estrena del documental sobre els fets del 92, en una jornada multitudinària que va aplegar milers de persones a Girona

Girona va viure ahir una jornada massiva de reivindicació, en motiu del vintè aniversari de l'Operació Garzón. El Punt Avui va organitzar un concert a la Devesa, com el que es va fer ahir just feia 20 anys, en què van assistir més de 15.000 persones. Sota el lema 'Catalunya vol viure en llibertat', l'acte va comptar amb la participació de més de 30 grups musicals d'arreu del país, i desenes d'entitats i col·lectius, com ara la mateixa CUP, van donar-hi suport. El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Jordi Navarro, va expressar la satisfacció de la CUP per l'èxit de l'acte, i va recordar que 'en dies com avui és bo mirar 20 anys enrere, i constatar l'avenç i la bona feina que s'ha dut a terme per convertir l'independentisme en un autèntic moviment popular i de masses al nostre país'.

Una estona abans del concert l'Auditori de Girona va omplir-se en motiu de l'acte d'estrena del documental que han produït Zeba produccions i Llibertat.cat sobre l'Operació Garzón, arran del vintè aniversari dels fets. L'acte, organitzat pel Casal Independentista El Forn i El Punt Avui, va començar amb diversos parlaments i actuacions. Així, van intervenir-hi representants del mateix Casal El Forn, Llibertat.cat i Alerta Solidària, van actuar-hi El Llop Ferotge, Bloc Quilombo i els membres de Brams Titot i David Rosell. Les intervencions prèvies a la projecció van culminar amb els parlaments de Pep Musté i Carles Bonaventura, encausats del 92, que van fer pujar a l'escenari diversos companys que també van ser detinguts en l'Operació Garzón.