La CUP denuncia el xantatge i el saqueig de l'Estat espanyol contra els municipis

A canvi d'ampliar el termini per retornar el deute de l'Ajuntament de Girona amb l'Estat, el Ministeri espanyol d'Hisenda podrà 'imposar mesures d'ajust extraordinàries'. La CUP també critica l'ofec econòmic que suposa l'augment de l'IVA per al consistori gironí i crida a fer un front comú en l'àmbit municipal

En el ple municipal extraordinari celebrat avui al migdia, el grup municipal de la CUP a l'Ajuntament de Girona s'ha mostrat molt crític amb les darreres mesures previstes pel govern espanyol, que poden afectar directament l'Ajuntament de Girona, Pel que fa al deute que l'Ajuntament manté amb l'Estat, corresponent als exercicis 2008 i 2009, la CUP ha qualificat de 'xantatge' la darrera proposta de l'Estat per flexibilitzar-ne els terminis de retorn. Segons la formació, el Ministeri espanyol d'Hisenda només permet la flexibilització dels terminis a canvi que l'Ajuntament aprovi un 'pla d'ajust' i accepti la 'imposició de mesures d'ajust extraordinàries' en cas d'incompliment. La CUP ha denunciat que l'Estat 's'aprofiti de la situació econòmicament precària dels ajuntaments per imposar les receptes econòmiques neoliberals'. Igualment, la CUP ha recordat que el Ple municipal va apostar fa mesos per exigir la condonació d'aquest deute, que la formacó considera il·legítim, i ha demanat continuar en aquesta línia fins les darreres conseqüències.

En l'altre punt de l'ordre del dia, referent a la forma com l'Ajuntament de Girona haurà d'afrontar l'augment de l'IVA, la CUP ha tornat a mostrar el seu màxim desacord amb la mesura prevista per l'Estat espanyol. 'No podem acceptar les imposicions ni ser còmplices de la política d’ofec econòmic a què el govern de l’Estat sotmet les institucions catalanes i als ajuntaments'. Per això la CUP ha apostat per l'abstenció en la proposta de destinar bona part del fons municipal de contingència al pagament de l'IVA. 'És lamentable que uns diners que haurien de servir per fer front a les emergències socials que patim a Girona derivades de la crisi, marxin de la ciutat per anar-se'n a Madrid'.

Per això, el portaveu de la CUP, Jordi Navarro, ha reclamat que l'Ajuntament de Girona faci un front comú en l'àmbit municipal per exigir la fi de l'actual situació. Navarro ha admès que 'cap ajuntament pot lliurar aquesta batalla tot sol', i per això ha reclamat a l'equip de govern encapçalat per Carles Puigdemont que adreci una petició a les tres entitats municipalistes de les quals forma part el consitori gironí (Associació Catalana de Municipis, Federació catalana de Municipis i l’Associació de Municipis per la Independència) 'per a l'articulació d'un front comú en l'àmbit municipal en defensa de l’autonomia municipal i de la sobirania nacional i financera de les nostres institucional', 'que es plantegi la desobediència, si cal', ha sentenciat.