La CUP fa pública l’auditoria d’Aigües de Girona i demana la compareixença de Narcís Piferrer a la comissió de control financer

La formació exigeix màxima transparència per aclarir qualsevol irregularitat, i reclama que s’organitzi una audiència pública per fer arribar tota la informació a ciutadania i entitats

La CUP de Girona ha fet pública l'auditoria que l'empresa EFIAL ha realitzat a la companyia que presta el servei de potabilització, distribució i subministrament d'aigua potable als municipis de Girona, Salt i Sarrià de Ter. L’estudi, que ja va ser objecte de debat al ple municipal del mes d’octubre, apunta alguns interrogants i possibles irregularitats en la facturació, la contractació i la prestació del servei per part de l’empresa Aigües de Girona, Salt i Sarrià S.A. Aquesta societat té un 80% de capital privat i gaudeix una pròrroga per prestar el servei fins l'any 2020. Els accionistes que n’ostenten principalment la part privada són Caixabank, Agbar i FCC-Aqualia.

La CUP ha justificat la publicació de l’estudi “davant la manca de transparència que envolta la prestació del servei d’aigües a Girona”, i “per fer accessible al conjunt de la ciutadania gironina la informació referent a la gestió de l’empresa Aigües de Girona, Salt i Sarrià S.A”. El document es pot llegir sencer des d’aquest matí a través d’aquest enllaç.

D’altra banda, la CUP ha anunciat que demanarà la compareixença del conseller delegat d’Aigües de Girona, Narcís Piferrer, a la comissió de control financer acordada en el ple del mes d’octubre, i que es reunirà per primera vegada aquest dimecres 19 de novembre. A més de Piferrer, la formació demanarà la compareixença de representants dels màxims accionistes de la societat, per tal que donin explicacions de les possibles irregularitats en la gestió de l’empresa que s’apunten en l’auditoria; i també de representants de la plataforma ciutadana Aigua és Vida.

La CUP també proposarà la convocatòria d’una audiència pública oberta a la població un cop la comissió de control financer hagi realitzat els seus treballs, per tal de sotmetre les conclusions de la comissió i les accions de futur que es plantegin a informació i debat de la ciutadania gironina. Igualment, la formació ha reclamat la convocatòria urgent del grup de treball sobre aigua de la Taula Municipal sobre Canvi Climàtic, per tal d’informar totes les entitats i col·lectius que en formen part del contingut de l’auditoria.

Aposta per la municipalització del servei

Finalment, la CUP ha tornat a posar sobre la taula la necessitat de tendir a la municipalització per tal d’acabar amb la privatització del servei, i garantir una gestió més eficaç, transparent i democràtica de l’aigua a la ciutat. Segons la formació, “és intolerable que grans empreses sense cap vocació de servei públic ni arrelament a la ciutat obtinguin beneficis per l’explotació d’un bé com l’aigua, que és de primera necessitat i que pertany al conjunt de la ciutadania gironina”.