La CUP posa fi a l’entesa amb RCat a Girona pel seu suport a CiU

La formació considera que l’acord nacional entre RCat i CDC està condicionant negativament el funcionament del grup, i impedeix defensar de forma efectiva els eixos programàtics i el model de ciutat promogut a les eleccions municipals del 2011

En una assemblea extraordinària celebrada aquest matí la CUP de Girona ha decidit posar fi a l’entesa estable que tenia amb Reagrupament (RCat) des de les eleccions del 2011, i ratificar la baixa del regidor Carles Bonaventura del grup municipal de la CUP (llegiu la resolució aprovada). La decisió s’ha pres després de l’abstenció de Bonaventura en la votació sobre la compra del fons Santos Torroella, que fou contrària al vot negatiu dels altres dos regidors de la CUP i que va possibilitar l’adquisició de la col·lecció.

Segons la CUP, el principal motiu del trencament és l’adhesió de RCat al projecte polític de CiU, que es va fer evident el passat mes d’octubre quan RCat va esdevenir una entitat associada a CDC. La CUP considera que aquest acord nacional està condicionant el funcionament del grup municipal i els posicionaments de RCat a Girona, i valora que l’única manera de continuar defensant de manera efectiva el programa electoral i el model de ciutat de la CUP és acceptar la baixa del regidor i posar fi a l’entesa amb RCat.

Sobre el vot de Bonaventura en la compra del fons Santos Torroella, la CUP considera que tenia una clara intencionalitat de facilitar l’acció de govern de Puigdemont, i que s’allunya clarament de la lògica d’acció del grup municipal i dels eixos programàtics amb què la CUP –i també RCat– van presentar-se a les eleccions. Concretament, a l’apartat de cultura del programa s’afirmava que l’oferta museística de la ciutat es considerava satisfactòria i que s’apostaria pel suport a la creació local i l’habilitació de punts de producció i exposició artística de petit format als barris, a més d’advocar per l’aprovació d’un pla estratègic de cultura. Unes línies d’acció que la CUP considera contradictòries amb la compra del fons per 3,9ME i la creació d’un nou museu de gran format al Barri Vell.

L’assemblea també va servir per ratificar Jordi Navarro i Anna Pujolàs com a regidors del grup municipal i per agrair-los la tasca feta fins ara. En la reunió la CUP també es va reafirmar en el contingut del programa electoral i el compromís de continuar-lo desenvolupant en els mesos que resten de mandat. Igualment, la CUP es va oferir un cop més a treballar conjuntament amb el màxim de sectors i col·lectius amb qui coincideixin en la defensa del model de ciutat i país que propugna la formació.

L’acta de regidor i el paper de Puigdemont

Sobre l’acta de regidor de Bonaventura, tot i reconèixer que és de caràcter personal, la CUP creu que seria lògic que aquest trencament de l’entesa comportés la renúncia de Bonaventura com a càrrec electe, tenint en compte que l’aposta de Rcat i la seva darrera actuació al plenari gironí s’allunyen del compromís adquirit el 2011 tant amb la ciutadania com amb la mateixa CUP. Finalment, la formació ha deplorat l’actitud de Carles Puigdemont i el seu equip de govern, que “en comptes de governar a través del diàleg i la cerca de consensos amplis, com seria desitjable tenint en compte la pluralitat del plenari i l’aritmètica consistorial sorgida de les urnes, basa la seva acció en l’erosió interna dels grups de l’oposició i la promoció del transfuguisme”.