La CUP proposa que Girona no celebri el 12 d'octubre

En una moció, la formació també demana que el consistori iniciï els tràmits per la retirada de la guàrdia civil de Girona i per la recuperació dels terrenys on hi ha la caserna actualment

El grup municipal de la CUP a l'Ajuntament de Girona proposarà al proper ple del consistori que Girona no celebri la festivitat del 12 d'octubre i que l'Ajuntament s'obri com un dia feiner qualsevol. Ho farà a través d'una moció, en què també reclama que els tots els representants de l'Ajuntament declinin la invitació de participar en cap acte oficial organitzat en motiu d'aquesta diada, com ara la recepció organitzada cada any per la guàrdia civil.

El text proposat per la CUP demana, a més, que l'Ajuntament de Girona iniciï 'els tràmits per a la retirada del cos de la guàrdia civil de Girona', així com 'la recuperació dels terrenys que actualment ocupa aquest cos de seguretat'. La formació proposa que els terrenys que quedin alliberats es destinin a equipaments cívics municipals. En cas d'aprovar-se la proposta, Girona se sumaria als municipis de Celrà i VIladamant, ambdós governats per la CUP, en què s'han aprovat mesures semblants.

La moció argumenta que la festivitat del 12 d'octubre 'ha estat imposada històricament als Països Catalans', i que el concepte d'hispanitat  defensat en aquesta celebració remet a 'valors antidemocràtics, vinculats històricament a l’imperialisme i al genocidi cultural', i que aquests valors en cap cas poden difondre's 'en cap societat que es vulgui democràtica i avançada'. El text també fa referència al clam ciutadà expressat el passat 11 de setembre a Barcelona, i defensa l'oportunitat de la proposta argumentant que  'és un deure les institucions catalanes ser receptives i estar amatents a les demandes ciutadanes i impulsar accions i polítiques' que hi donin resposta.'