La CUP qualifica d'engany el procés participatiu de la Devesa aprovat pel Ple

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Girona volem expressar el nostre escepticisme respecte als acords presos en el plenari del dimarts 11 de març. Ens reafirmem en el nostre compromís de fer costat els veïns i veïnes en les seves reivindicacions, però entenem que l'aposta feta pel tripartit gironí no soluciona el que des de fa mesos estem demanant: la moratòria del projecte de pavelló dins la Devesa. Tot el contrari, en una actuació estelar d'equilibris polítics als que ja comencem a estar més que acostumats, els regidors d'IC-V van tornar a posar els seus interessos individuals i de partit per davant de les idees polítiques que diuen defensar. Amb l'aprovació de la posada en marxa del procés participatiu no s'ha aturat el projecte de pavelló. L'alcaldessa Anna Pagans va remarcar per activa i per passiva que els tràmits per desenvolupar aquesta obra dins la Devesa seguiran malgrat el procés i les aportacions i opinions de tothom. Aquesta és la participació en què creu IC-V? Evidentment, aquest no és el model participatiu que defensa la CUP.

Per altra banda, des de la CUP creiem que ERC ha deixat ben clar quin és el seu paper dins de l'equip de govern de la nostra ciutat: ser el partit titella del PSC-PSOE. En aquest sentit, ERC torna a embolicar-se en la bandera de la participació ciutadana impulsant un procés amb les mateixes característiques que altres d'anteriors que sols han contribuit a desanimar i defraudar als participants i a la societat gironina en general. El procés engegat al barri de Sant Eugènia per discutir el tema de la frontissa, sense anar més lluny, n'és un exemple clar.

Des de la CUP considerem que és necessari obrir un procés de participació per a decidir entre totes i tots el futur de la Devesa. Ara bé, un procés que sigui realment i plenament democràtic. Sense condicionaments ni enganys, no amb el plantejament del qual es parteix al pla aprovat per l'Ajuntament. Un procés que ha de començar de zero, de la situació actual, i no com pretén l'equip de govern: gestionant paral·lelament la construcció d'un pavelló que en boca de l'alcaldessa Anna Pagans sembla ja fet. En aquest sentit, la CUP anuncia que participarà directament en el procés participatiu engegat, tot i les nostres reticències i el mal plantejament i que continuarem denunciant les possibles irregularitats que durant aquest es produeixin. La nostra aposta per la participació ciutadana està per sobre de la doble moral d'aquells que ens governen.

Perplexitat i indignació per moció sobre Laffitte

Finalment, des de la CUP volem mostrar la nostra sorpresa per la manca d'interès dels diferents grups representants a l'Ajuntament respecte a la moció que hi vam presentar al darrer plenari. La CUP, recordem, demanava que alguna de les futures instal·lacions de la Marfà relacionades amb la música portés el nom de la trobadora Maria Lafitte, que ens ha deixat darrerament. Ens sorprèn que grups polítics que es fan dir catalanistes –PSC, ERC, IC-V i CiU- hagin actuat de la mateixa manera que el PP en aquest tema i no hagin fet cas de la proposta de la CUP. Considerem que aquest fet és una falta de respecte i una mostra de menyspreu cap a la cultura d'aquest país i de Girona.

Dimecres 12 de març de 2008