La CUP rebutja la presència del príncep d’Espanya a Girona

La formació independentista es manifestarà per mostrar el seu rebuig a la monarquia borbònica. Proposa que l'Ajuntament no reconegui el títol de Príncep de Girona

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona ha mostrat un cop més el seu rebuig a la presència de membres de la família reial espanyola a la ciutat, i ha fet una crida a la ciutadania gironina a expressar, igualment, el seu rebuig als borbons. Així, s’ha convocat, conjuntament amb l’organització juvenil Maulets, una concentració per demà dimecres a 2/4 de 8 del vespre al Pont de Pedra de Girona. La CUP ha fet una crida a organitzacions polítiques i entitats ciutadanes a sumar-s’hi.

El regidor i portaveu de la formació a Girona, Jordi Navarro, ha aprofitat per criticar la Fundació Príncep de Girona, promoguda per institucions i empresaris gironins per millorar la imatge de la família reial espanyola a les comarques gironines, que és l’encarregada de convidar periòdicament Felip de Borbó a la ciutat.

Navarro també ha anunciat que proposarà al Ple municipal que l’Ajuntament de Girona deixi de reconèixer el títol de Príncep de Girona que ostenta Felip de Borbó, i que el consistori es posicioni fermament contra les visites del representant reial espanyol a la ciutat. El portaveu de la CUP ha declarat que “és un atac a la dignitat de la ciutat i del país que el representant d’una institució antidemocràtica i retrògrada com la monarquia espanyola mantingui el títol de Príncep de la ciutat i visiti Girona cada dos per tres”.