La CUP reclama més recursos per difondre i implicar la ciutadania als pressupostos per barris

La formació qüestiona que el pla de comunicació s’hagi presentat quan ja ha finalitzat el termini per presentar propostes a través del web, i només tres dies abans de començar les assemblees

La CUP s’ha posicionat al voltant del pla de comunicació dels pressupostos per barris presentat ahir per l’equip de govern. La formació ha qüestionat que aquest pla arribi quan ja s’ha acabat la fase inicial en què la ciutadania podia presentar les seves propostes a través del web, i tot just tres dies abans de començar les assemblees als barris. Tot i reconèixer que l’existència d’aquest document és un avenç, segons el portaveu de la CUP, Jordi Navarro, “no s’entén que es presenti el pla per explicar la iniciativa, quan el procés fa dies que s’ha posat en marxa”.

D’altra banda, la CUP ha instat l’equip de govern a augmentar urgentment els recursos tècnics i econòmics destinats al procés, per tal de solucionar els dèficits de difusió i assegurar que el conjunt de la població gironina tingui a l’abast tota la informació i els canals per participar-hi. En concret, la CUP ha detectat mancances en la convocatòria de la ronda d’assemblees als barris, que comença el dilluns que ve i de les quals, segons la formació, “moltíssims veïns i veïnes encara no n’han sentit a parlar”.

Finalment, la formació ha lamentat que l’equip de govern només hagi convocat una vegada la comissió mixta per a preparar el procés del 2014, i ha demanat que es doni més protagonisme i continuïtat a aquest ens, en què participen entitats veïnals, que s’hauria d’encarregar de la dinamització del procés.