Suport de la CUP a l’alliberament d’un bloc de pisos per part de la PAH

La formació crida a la mobilització popular en defensa de l’acció, i s’afegeix a la demanda per declarar l’emergència habitacional a Girona i Salt

La CUP de Girona ha fet públic el seu suport a l’acció de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), que aquest vespre ha alliberat un bloc de pisos buits davant de l’hospital Santa Caterina. L’edifici s’ha ocupat després de l’assemblea setmanal de la PAH, en què han participat més d’un centenar de persones, i ha comptat amb la presència de membres i regidors de la CUP de Girona i d’Independents Per Salt (IPS), com Jordi Navarro o Ferran Burch.

La formació ha fet una crida a la mobilització ciutadana en defensa de l’acció, i per això ha convocat la ciutadania a concentrar-se davant de l’edifici en les pròximes hores. La CUP també ha encoratjat la població a participar en les activitats que es duran a terme durant el cap de setmana a l’edifici i els seus voltants.  Igualment, la formació s’ha afegit a les demandes de la PAH per tal de declarar l’emergència habitacional a Girona i Salt, i ha instat les administracions a aturar immediatament les execucions hipotecàries.

Sobre l’acció, el portaveu de la CUP Jordi Navarro ha declarat que “en situacions excepcionals és necessari dur a terme accions excepcionals”, i ha defensat que “si les institucions públiques són incapaces de garantir el dret a l’habitatge és lícit i raonable que sigui la mateixa població qui s’autoorganitzi per tal de fer efectiu aquest dret”.